Vanliga frågor

Beställningar/försäljning

Hur handlar jag hos er?
Som företagskund kan du:

  • Besöka vår utställning på Björkgatan 65 i Uppsala
  • Ringa oss
  • E-posta oss
  • Handla online

Som privatperson kan du

  • Handla online
Gör ni kundbesök?
Flera gånger i veckan besöker vi nya och gamla företagskunder. Kontakta oss för ett personligt och kostnadsfritt besök.
Jag ska renovera min restaurang eller bara investera i nya möbler men är osäker, hur kan ni hjälpa till?

Vi börjar alltid med ett kostnadsfritt uppstartsmöte, vi tar in information om restaurangens storlek, eran budget, vad för utrustning ni är intresserad utav, sedan återkommer vi med avtals och affärsförslag tillsammans med digital skiss för att du ska känna dig säker innan accept. 

Kommer jag att få se hur logon kommer att se ut innan ni startar appliceringsprocessen?
Brodyr:

Inför brodyrapplicering ordnar vi alltid ett korrektur så att du som kund får se brodyrresultatet innan applicering.

Tryck:

Vid tryck skapar vi alltid kostnadsfritt ett digitalt korrektur så att du som kund får presenterat vart logon kommer att placeras.

Kan jag ändra eller avbeställa min order?

Företag:
Kontakta kundtjänst

Privatpersoner:
Absolut, så länge varan inte har lämnat vårt/leverantörens lager så går det bra att avbeställa/ändra en webborder. Mejla/ring vår kundtjänst snarast för snabb assistans.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse, vad beror det på?

Det ska du få automatiskt efter lagd order, kontakta kundtjänst.

Betalning

Vad är kortbetalning och hur fungerar det?
Kortbetalning innebär att du genomför din betalning med hjälp av ditt bankkort. För att genomföra köpet behöver du ange ditt kortnummer, kortets giltighetstid samt din CVC-kod.

För kortbetalningar samarbetar vi med Svea Ekonomi.

När får jag kvittot eller fakturan?
Direkt efter att du genomför köpet online får du en bekräftelse per mail. Själva kvittot och/eller fakturan mailas till dig samtidigt som dina varor skickas från vårt lager.
Vilka betalkort har jag möjlighet att betala med?
Du har möjlighet att genomföra ditt köp genom Kortbetalning om du använder ett svenskt kort utställt av VISA eller MasterCard. Det är inte möjligt att betala med ett kort som är utställt av en utländsk bank.
Har ni tagit emot min fakturabetalning?
Har du placerat din order i vår webbshop hanteras fakturan av oss om du är tidigare avtalskund alternativ utav faktureringsbolaget Svea Ekonomi. Du har möjlighet att själv logga in på Svea Ekonomis sida och kontrollera om din faktura är betald, här.

Observera att det kan ta ett par dagar innan betalningen har registrerats och statusen på din faktura uppdateras till ’Betald’.

Hur mottager jag min faktura?
Har du placerat din order i vår webbshop hanteras fakturan av oss om du är avtalskund alternativ utav faktureringsbolaget Svea Ekonomi som skickar din faktura till den angivna e-postadressen i ordern. Fakturan aktiveras först efter att vi har skickat din order ifrån vårt lager?

Leverans

Skulle jag själv kunna hämta varan på ert lager?
Absolut, kontakta kundtjänst så färdigställer vi just ditt gods för upphämtning.
Hur ser jag vad frakten kostar?

Vi har i regel gratis frakt på alla beställningar vid köp över 2999 kr exkl moms vilket presenteras vid kassan, men önskar du snabbare leverans eller utökade tjänster är du välkommen att kontakta vår kundtjänst. I slutet av köpprocessen på hemsidan kan du välja bland olika fraktalternativ.

Jag har skickat tillbaka mina varor, vad händer med fakturan som jag har fått?
Så snart du har mottagit en bekräftelse ifrån oss gällande att vi har mottagit din retur, skickar vi en signal till Svea ekonomi gällande att din faktura ska krediteras.
Hur levereras min beställning med fraktalternativet "Ombud" ( DHL Servicepoint )?
Leverans till ombud innebär att din beställning kommer att skickas till det postombud som du valde i samband med genomförandet av ordern. Så snart ditt paket finns att hämta hos ditt postombud, kommer du att motta en SMS-avisering ifrån DHL.

Vid val av ’Leverans till ombud’ är frakten kostnadsfri om beställningsvärdet i kassan överstiger 1999 kronor exkl. moms. Vid beställningar där produktvärdet understiger 1999 kronor exkl moms, kostar frakten enbart 149 SEK exkl. moms

Hur levereras min beställning med "Paket DHL" ( gäller endast företag )?
Paketleverans betyder att din beställning kommer att levereras genom en transportfirma ( DHL ). Vid beställningar där produktvärdet understiger 1999 kronor exkl moms, kostar frakten enbart 149 SEK exkl. moms
Finns det möjlighet att specificera leveransdag?
Kontakta vår kundtjänst så försöker vi tillgodose era behov.
Hur lång är leveranstiden för mitt paket?
Vi har en leveranstid på normalt 1-10 arbetsdagar beroende på lagervara, tryck/brodyrapplicering, semestertider m.m. Denna leveranstid gäller oavsett vilket leveransalternativ du väljer.
Vid större kampanjer reserverar vi oss för att leveranstiden tar något längre tid.

Returer/byten

Jag vill returnera en vara i min beställning, hur gör jag?

Företag: Kontakta kundtjänst för att skapa ett retur.nr.

Observera att din returrätt inte gäller för följande typer av varor:

  • varor med bruten försegling eller trasig förpackning/emballage
  • förädlade varor ( tryckta / broderade plagg )
  • specialbeställda produkter

Vänligen notera att returhanteringsavgift tillkommer genom reglering på kreditfaktura.

Privatperson:

  1. Kontakta kundtjänst för att skapa ett retur.nr.
  2. Om du önskar byta en produkt från din order är du välkommen att lägga en ny beställning.
  3. När vi tagit emot och godkänt din retur kommer pengar att återbetalas enligt den betalmetod du använt vid köptillfället
  4. Du som kund står själv för returkostnaden.

Observera att din returrätt inte gäller för följande typer av varor:

  • varor med bruten försegling eller trasig förpackning/emballage
  • förädlade varor ( tryckta / broderade plagg )

Kontakta vår kundservice om du är osäker på om du kan returnera din vara eller inte.

Jag vill göra ett byte, hur fungerar det?
Observera att om du vill byta en produkt lägger du en ny beställning på varan du vill ha, kontakta kundtjänst för att får ett retur.nr innan du skickar tillbaka de varor du önskar byta.

Får jag tillbaka pengar för frakt och tjänster om jag ångrar köpet?

Vi betalar inte tillbaka pengar för fraktkostnader. Du som kund bekostar själv frakten tillbaka till oss.

Kostar det något att göra en retur?

Du som kund står för returkostnaden.

Övrigt

Hur gammal måste man vara för att handla hos er?

 Som privatperson måste vara 18 år för att handla i vår webbshop.

0
    0
    Din varukorg
    Din varukorg är tomTillbaka till butiken